Probiotica populair

probiotica zelf maken

Probiotica voor je stemming, spijsvertering, weerstand en huid.

Je wordt er vrolijk van. Steeds vaker kom je onderzoeken tegen over de werking van probiotica. In vakbladen, gezondheidsbladen en op internet wordt er veel aandacht gegeven aan de effecten van die bacteriën in je darmen.

Probiotica voor sporters

probiotica voor sport

Marathon of triathlon, verbeter je prestatie

Probiotica, de bacteriën in de darmen spelen een rol bij de energiehuishouding en hebben ook effect op de prestaties. Maag-darm-klachten worden beïnvloed door darmbacteriën. In deze blog drie onderzoeken met LAB4-bacteriën bij marahon-lopers.

Blaasontsteking en lactobacillen

blaasontsteking gasseri bacterie

Urineweg-infecties (blaasontstekingen) en bacteriën

De meeste urineweginfecties worden veroorzaakt door de Escherichia coli (E. coli) bacterie. Deze bacterie-stam komt normaal voor in het spijsverterings-kanaal (dikke darm). De E. coli kan gaan woekeren als deze teveel ruimte krijgt en kan via de darmuitgang naar de blaas bewegen.

7 soorten voeding schadelijk voor microbioom

7 x voeding schadelijk voor darm microbioom

7x Voeding waar je darmbacteriën niet van houden

Je darmbacteriën zijn gek op vezels, op lactobacillen, op rust, lichaamsbeweging, water en gezonde voeding. Waar ze niet van houden en wat zelfs schadelijk is voor de darmflora lees je in deze blog.

SIBO oorzaak en aanpak

SIBO probiotica

SIBO small intestinal bacterial overgrowth

Sibo, letterlijk vertaald de overgroei van micro-organismen in de dunne darm. Deze vorm van dysbiose (de microflora in de dunne darm is uit balans) komt vaker in het nieuws. In deze blog de visie van therapeute Adrienne Benjamin op de darmflora.

Onderdelen 1 tot 5 van totaal 130
Wij gebruiken cookies om op basis van je bezoek aan de verschillende pagina's en websites ons aanbod en onze content beter af te stemmen op bezoekers en om onze marketinginspanningen te meten. Meer details hier.
x
Loading...