Intermittent fasting, de regels en voedingswaarden.

Wat is het 12-20-dieet?

Op basis van publicaties over succesvolle diëten hebben wij een analyse gemaakt: welke dieet is een succes en waarom werkt het. Het beste van al die successen hebben wij gecombineerd tot het 12-20-dieet.

Conclusies beroemde diëten

• 16:8 intermittent fasting = 2 x zo snel en 2x zo veel afvallen
• Proteïnen dieet: Verzadiging en ketose
• Paleo: Low carb, gezond en onbewerkt
• Atkings: High fat, low carb.
• Sport-vasten: energie balans
DASH: veel groente en fruit = minder energie
• Mindfulness: beter vertering, lagere consumptie
• Schijf van 5: minder calorieën
• Intermittent fasting: minder uren = minder eten            
• Geen snelle suikers, voldoende proteïnen en vet, energiebalans, lipolyse.

12-20-dieet-formule

• Intermittent fasting = 8 uur eten (je eat-window), 16 uur vasten!
• Start je dag om 12:00 uur met proteïnen-rijke voeding. 
• Glucose verbranding behouden, lipolyse stimuleren
• Complete gezonde voeding inclusief complexe (langzame) koolhydraten.
• Sporten en maximaal 400 kcal verbranden.  
• Eet maximaal 1200 kcal per dag.

intermittent fasting om af te vallen spice up your diet

Voorbeeld-dag 12-20

• Wakker worden, water drinken.
• 12:00 Juvo proteïnen shake, 350 ml water met 50 ml yoghurt
• 15:00 Juvo raw whole food shake, 350 ml water met 50 ml yoghurt
• Tussendoor groente of fruit (12:00 – 19:00 uur)
• Rond 19:00 uur diner met 900 kcal
• Tussen 20:00 en 12:00 alleen drinken: water, water, water, zwarte filter-koffie, groene thee, rooibos-thee, water met een theelepel appelazijn.Geen light-frisdranken met zoetstoffen!.

De eerste maaltijd om 12:00 uur

intermittent fasting ontbijt


De tweede maaltijd rond 15:00 uur
intermittent fasting afvallen tweede maaltijd


Aanvaardbare Macronutriënten-verhouding voor 1200 kcal

• Koolhydraten 45-65% = 540 kcal, Vetten 20-40% = 360 kcal, Eiwitten 15-25% = 300 kcal
(Deze indeling in gemiddelde macro-nutriënten is gebaseerd op DNA waarden - 9 verschillende profielen)

2 x Juvo met 100 ml yoghurt = 370 kcal
• Koolhydraten = 45 gram = 180 kcal
• Vetten = 7 gram = 63 kcal
• Eiwitten = 32 gram = 128 kcal

Diner = 800 kcal (gemiddeld over 3 dagen)
• Koolhydraten = 90 gram = 360 kcal
• Vetten = 33 gram = 300 kcal
• Eiwitten = 43 gram = 170 kcal
• Vezels = 20 gram = 0 kcal

Deze verdeling van macro-nutriënten geldt voor de "gemiddelde" mens (M/V).
De energie behoefte die past bij jouw lengte, gewicht en activiteit (je BMI en BMR) vind je op deze pagina in de tabellen.

NIEUW Doe een DNA-test en zie exact welke macro-nutriënten-verdeling past bij jou.
Er zijn 9 verschillende profielen. Leer hier meer over de DNA-analyse.


Waar zijn de recepten?

• Geen recepten! Door zelf te puzzelen om een goed diner samen te stellen leer je enorm veel over voeding en voedingswaarden. Deze kennis helpt je de rest van je leven! Gebruik app-jes en online-calculators.
De voedingswaarden van je eten kun je vinden in de voedingswaarden tabel van NEVO. of gebruik deze voedingswaardetabel.

Check

• Check 1: Dit is niet geschikt voor diabetici, tenzij onder begeleiding van een huisarts/specialist. Dit is zeer geschikt bij pre-diabetes.
• Check 2: Spijsverteringsklachten moeten gelijktijdig worden aangepakt. Dit kan de oorzaak van overgewicht zijn en kan het afvallen hinderen. 
• Stap 1 = Optimaliseer de darmflora 
• Stap 2 = Check water- en vezelconsumptie (2,5 liter en 40 gram) 
• Stap 3 = Suppleer het juiste probioticum

Meer informatie over het 12-20-dieet.
Meer informatie over Intermittent fasting.
Lees hier mijn verhaal.

Wil jij ook afvallen en heb je nog vragen?
Overdag ben ik vaak bereikbaar via de chat-knop rechtsonder of stuur een mailtje. Wil je bellen? ga dan naar de contactpagina.

   
Wij gebruiken cookies om op basis van je bezoek aan de verschillende pagina's en websites ons aanbod en onze content beter af te stemmen op bezoekers en om onze marketinginspanningen te meten. Meer details hier.
x
Loading...