Ontlasting

Minimaal 6x ontlasting per week

Meer? Een gezond lichaam met een goed functionerende spijsvertering verwerkt elke maaltijd in ontlasting.
Dus drie keer eten in, drie keer ontlasting uit. Precies zoals babies en honden dat doen.

Met gevarieerd en vezelrijke voeding is 3 maal daags of 21 keer per week geen uitzondering. 
De ondergrens van 6x per week is een richtlijn. Uitzonderingen zijn altijd mogelijk.
Goede ontlasting is banaan-vormig, lichtbruin, stinkt niet, zinkt in het spoelwater en komt er gemakkelijk uit. Zie type 4 in de Bristol-stool-chart.

Waarom is een regelmatige ontlasting van belang?

Verteerde voeding verzamelt zich in de endeldarm. Als daar voldoende volume is verzameld ontstaat er druk en een signaal om te ontlasten. In de endeldarm wordt nog vocht onttrokken uit de verteerde voedselbrij. Als verteerde voeding te lang in het lichaam blijft, als de transit-tijd te lang is, blijven de afvalstoffen ook langer in het lichaam. Mensen met een langere transit-tijd hebben o.a. minder energie.

ontlasting poep gezonde ontlasting

De vorm, kleur, geur en frequentie van de ontlasting wordt beïnvloed door;

De vezels in je voeding, de bacteriën in je darm, de spijsvertering-enzymen die je voeding verteren, je stress en je locatie.
Niet iedereen vind het even gemakkelijk om op het werk, op vakantie of onderweg te ontlasten.

Stap 1 in het verbeteren van ontlasting; goede gevarieerde vezelrijke voeding, voldoende water drinken en stress-vermindering.
Eeuwenoude ingrediënten hebben hun hulp ruimschoots bewezen. Een synergetische combinatie uit ortho, phyto en ayur-veda.


Hoe ziet jouw poep eruit? Type 4 is ideaal.

Bel ons gerust als je vragen hebt, wij praten de hele dag over poep. Dat is heel normaal, iedereen doet het.


ontlasting, harde ontlasting, diarree, banaanvormig

Ontlasting verbeteren


*    Helpen ontlasting dikker te maken
*    Helpen ontlasting dunner te maken
*    Helpen ontlasting zachter te maken
*    Helpen de stoelgang regelmatig te maken
*    De stoelgang bevorderen
*    De darmperistaltiek bevorderen
*    Darmwerking stimuleren
*    De darmpassage (transittijd) ondersteunen en bevorderen
*    De darmen reinigen

Bepaal het type van uw ontlasting met behulp van de Bristol Stool Chart en neem contact met ons op.

   
Wij gebruiken cookies om op basis van je bezoek aan de verschillende pagina's en websites ons aanbod en onze content beter af te stemmen op bezoekers en om onze marketinginspanningen te meten. Meer details hier.
x
Loading...