Na de vakantie kilo's afvallen.

Kilo knallers bij GezondMooiSlank

U kent de kiloknallers van de supermarkt. Heel veel vlees voor heel weinig. Wij zijn daar niet blij mee: om de kostprijs laag te houden wordt er in de keten te weinig verdiend en wordt er gevaarlijk bezuinigd. Het stimuleert de consumptie van vlees en dat is slecht voor het milieu, en voor uw vitaliteit en gezondheid.

Als GezondMooiSlank het over kilo-knallers heeft dan bedoelen wij het “afknallen van overtollige vakantie-kilo’s”.

U heeft vast een heerlijke vakantie gehad… Heerlijk, lekker eten, veel koolhydraten, verkeerde vetten en regelmatig een glaasje of wat. Er kunnen na de vakantie 2 dingen gebeuren met uw overgewicht;

1. Het overgewicht verdwijnt (70%) vanzelf omdat u weer terug gaat naar een gezond regime van sporten en gezond eten. Hoe? dat lees je hier.

2. Een gedeelte, vaak 2/3 van de vakantie-kilo’s blijft “hangen”. En over 3 maanden begint december met feesten, borrels en lekkere uitgebreide diners. In januari zijn er weer een paar extra kilo’s in beeld.

Kies zelf; val je in de vicieuze vet-circel of stap je er eindelijk uit?

GezondMooiSlank helpt je als je wilt afvallen en gezond en slank wilt leven, daar wordt je mooi van!

Net terug van vakantie? Ga op de weegschaal staan. Wacht 4 dagen. Vaak verlies je al een paar liter water die je extra hebt opgeslagen omdat je te zout en te zoet in een te warme omgeving hebt gegeten.

Stap 1 Welke soort overgewicht heb jij?

Kijk hier welk lichaams-type jij bent. Type 1, 3 en 5 komen na de vakantie het meeste voor. Type 1 is overmatig eten, type 3 is te weinig bewegen en type 5 is het metabool-syndroom, de voorloper van diabetes-type 2 (suikerziekte). De eerste fase om af te vallen als type 1, 3 en 5 kent veel overeenkomsten; De energiebalans moet drastisch verbeteren, dit betekent, minder calorieën maar wel goede calorieën. Gecombineerd met een hogere verbranding (het verbruik van calorieën). Val 5 tot 10 kilo af in 1 maand!

Vervang 2 maaltjiden per dag door een maaltijdvervanger van Juvo. Gebruik 1 maaltijdvervanger bij je avondeten. Verbrand elke dag 300 – 400 calorieën extra. Ontbijt: Juvo Original raw whole food maaltijdvervanger. Lunch: Juvo Slim raw whole food maaltijdvervanger. Diner: Juvo Original maaltijdvervanger plus 500 calorieën aan vlees, vis, groente. Als “extra” maaltijd, voor of na het sporten kun je Juvo Original of Juvo Slim gebruiken. Een Juvo-maaltijd gemaakt met 100 ml yoghurt en 300 ml water bevat ongeveer 200 gezonde calorieën. Per dag krijg je ongeveer 1300 calorieën binnen en je verbrandt er (gemiddeld, met 4 x sporten) 300 extra.

Gemiddeld bespaar je in een maand 50.000 calorieën.

Een kilo lichaamsvet is ongeveer 7700 calorieën en je valt dan ruim 6 kilo af.

Waarom moet je extra verbranden?

Je basaal-metabolisme (BMR, ruststofwisseling) moet omhoog, zodat je “automatisch” elke dag meer calorieën (lichaamsvet) verbrandt. Verlies je alleen maar lichaamsvet? Ja en nee. Het is een proces, de meeste mensen verliezen ook lichaamsvocht en zullen aankomen in spiermassa. Per saldo daalt het gewicht, verbetert de lichaamssamenstelling, stijgt de BMR en het allerbelangrijkst: je voelt je fitter en vitaler. op deze pagina vind je de hoeveelheid caloriën die horen bij jouw leeftijd-lengte-gewicht, dit is je BMR.

Hoe verbrandt je lichaamsvet?

De opgeslagen energie in je lichaam in de vorm van vet is meestal de tweede energie-bron. Eerst wordt het opgeslagen glucose (suiker) in je lever verbruikt. Als deze voorraad op is wordt er vet verbrand. Door snelle koolhydraten te vermijden ga je eerder opgeslagen vet opmaken en afvallen. Complexe koolhydraten verteren moeilijker en hebben veel nutriënten en vezels en zijn een prima energiebron. Je kunt ook kiezen om je proteïnen inname te verhogen.

Afvallen met proteïnen?

Stop na het diner met het consumeren van koolhydraten. ’s Avonds en in je slaap raakt de voorraad glucose in de lever op. Door te ontbijten met proteïnen, bijvoorbeeld de Juvo raw green (plantaardige) proteïnen maaltijdvervanger maak je de periode van vet-verbranden langer. Kies dan voor; Ontbijt: 1 x Juvo raw green proteïnen maaltijdvervanger Lunch: 1 x Juvo slim maaltijdvervanger. Diner: 1 x Juvo original raw whole foods maaltijd-component, met 500 caloriën aan vlees, vis en groenten.

Mag je zondigen? Wil je geen afscheid nemen van je glaasje wijn en toch een keer uit eten of een feestje meedoen? Corrigeer de volgende dag! Ontbijt met proteïnen. Probeer in te schatten hoeveel extra calorieën je de dag ervoor hebt geconsumeerd en verbrandt de helft extra in de sportschool.

Hoe overleef je een feestje als je wilt afvallen?

Drink geen combinaties, geen bier. Wel rode wijn, eventueel wit of rose. Skip de borrelhap of kies voor snack-groenten. NO GO is witte voeding! Bij elk glas alcohol ook 1 glas water. Drink alcohol voor je gevoel, niet tegen de dorst, daar heb je water voor. Ga dansen!

Aan het einde van de avond honger? Logisch, een feestje kost energie. Drink eerst 1 glas water, dan eventueel een halve Juvo-shake.

Praktische tips die je helpen om niet aan te komen.

Neem eten mee, buiten de deur wordt je verleid met lege calorieën; teveel vet, zout, chemicaliën en altijd teveel koolhydraten (suiker). Met de handige shake-beker van Juvo heb je altijd een gezonde maaltijd bij je. Gemiddeld neem je 200 eet-besclissingen per dag. Dus meetal zeg je nee. Houd vol! Drink water, eet gemakkelijk gezond. Gezonde voeding (Juvo) verzadigdt en voorkomt cravings (hongeraanvallen) omdat het je bloedsuiker op peil houdt. Trek tussendoor? Dat zou niet moeten als je je goed aan onze adviezen houdt. Maar je geest is heel slim, het maakt chemicaliën die er voor zorgen dat je wilt eten, trek hebt. Oke, snack tussendoor groente of fruit met weinig suiker. Weet aub dat honger of trek heel vaak een signaal is van dorst! Dus eerst een glas water, tot 100 tellen en heb je dan nog trek? Groente!

Moet ik naar een sportschool?

Het helpt, het is gemakkelijk, maar fietsen, hond uitlaten of wandelen kan ook. Maar wel elke dag EXTRA. Bij een sportschool zoals basic-fit kun je gratis je lichaamssamenstelling meten. Je volgt je eigen voortgang dan in percentages lichaamsvet, spiermassa en vochtpercentage. Met cardio-training verbrandt je calorieën met krachtsport kweek je spieren die meer verbranden in rust. Combineer daarom beide trainingsvormen; 2 x per week kracht training en 4 x per week cardio. Dat kun je goed combineren.

Voorbeeld sport-plan 4-5 keer per week 10 minuten op de crosstrainer, krachttraining bovenlichaam 2 apparaten, 10 minuten loopband, krachttraining benen (1 oefening), krachttraining bovenlichaam 2 apparaten, 5 minuten roeien, 5 minuten crosstrainer. De meeste mensen doen dit programma in 50-60 minuten en verbranden ongeveer 400 calorieën.

vakantie kilo's afvallen na de vakantie met gezondmooislank

Op 31 Juli ben ik zelf weer begonnen met deze aanpak. Ik wilde het eerst bewijzen zodat ik uit eigen ervaring mijn kennis kan delen. Het werkt

Ik ben alweer 5,6 kilo kwijt in 18 dagen en ga door tot 1 september.

Het is nu 2 oktober en er is 10,8 kilo verdwenen, voelt goed :)

Rinjo Israels 17 augustus 2018.

p.s. Wil je meer lezen en leren over maaltijdvervangers? Klik dan hier en lees je slank!

Motiveer jezelf met het 8-stappenplan of afvallen volgens het Covey-principe

   
Wij gebruiken cookies om op basis van je bezoek aan de verschillende pagina's en websites ons aanbod en onze content beter af te stemmen op bezoekers en om onze marketinginspanningen te meten. Meer details hier.
x
Loading...